A 2008-ban elindult hitelválság elindulása után a legtöbb Magyarországon lévő bank nehéz helyzetbe került. Többségében likviditási gonddal küzdöttek és némelyiket csak egy hajszál választotta el attól, hogy amerikai társaik példáját követve csődöt jelentsenek. Ugyanakkor a régi Posta Bank esetét figyelembe véve, a lakosság elől ezt maximálisan el kellett titkolniuk, mivel egyértelmű volt, hogy amelyikről először tudódik ki a csődközeli helyzet, az elsőként zárhat be, a lakossági reakcióknak köszönhetően.
Mit tehet ebben a helyzetben egy bank? Hogyan tudja a hitelkihelyezést zavartalanul folytatni, úgy hogy közben mégse kelljen egy új hitelt se folyósítania?
Ezekre a kérdésekre adott banki válaszokat tekintjük át írássorozatunkban. Mivel nem célom egyik bankot, illetve belső informátoromat se kellemetlen helyzetbe hozni a zömében belső információik, trükkjeik kiszivárogtatásával, így a bankokat nem fogom megnevezni, bár azt nem ígérem, hogy nem fog a kedves olvasó mégis névtelenül is ráismerni azokra. A megosztott információk többsége médiában megjelent banki nyilatkozatokból, ügyfelek tapasztalataiból származik, és csak egy kis része jött belső forrásból.
Szerző: Hitel és Lízing Centrum